Medyk też człowiek!

Medyk też człowiek szkolenia psychologiczne dla pracowników służb medycznych

 

Wybrałeś/wybrałaś jeden z najtrudniejszych możliwych zawodów. Ryzyko wypalenia zawodowego w służbach medycznych to jeden z najwyższych wskaźników w Polsce. Setki decyzji do podjęcia, małe zasoby czasowe i kadrowe, ogromna odpowiedzialność.  Chcesz jak najlepiej pomagać pacjentom, z którymi masz kontakt? Pewnie nieraz wiele poświęcasz?

Wkładasz mnóstwo wysiłku w swoją pracę?

Często spotykasz się w zamian z roszczeniami, brakiem wdzięczności czy wręcz oskarżeniami o egoizm?

Bywa tak? I pewnie tego nie lubisz w swojej pracy?

 

Mamy dla Ciebie rozwiązanie, które nie zabierze dużo czasu.  Krótkie formy szkoleniowe, zawierające esencję wiedzy psychologicznej i ćwiczenia praktyczne. To nie są wykłady, ale warsztaty – okazja do rzeczywistej nauki, trenowania tego, co i jak mówić, oraz jak sobie radzić z tym, co na co dzień może Cię obciążać psychicznie.

Przygotowałyśmy dla Ciebie warsztaty, które dadzą  konkretne narzędzia, które ułatwią motywowanie pacjentów do zmiany. Damy Ci wskazówki jak przekazywać trudne wiadomości i jak asertywnie radzić sobie z krytyką ze strony pacjentów. Pokażemy, jak sprawić, by przy ograniczonych zasobach byli oni zadowoleni, i przede wszystkim byś miał/a poczucie, że Twoje zaangażowanie ma sens, a Ty sam/a i Twoje potrzeby są ważne. W końcu medyk to też człowiek 🙂

 

Te warsztaty są dla Ciebie!

Dla lekarek, lekarzy, pielęgniarzy, pielęgniarek, ratowniczek i ratowników medycznych, fizjoterapeutek i fizjoterapeutów, dietetyczek i dietetyków, psychologów i psycholożek, dla kadry zarządzającej placówkami medycznymi i dla osób pracujących w recepcji czy sekretariacie. Dla wszystkich, którzy w swojej pracy są odpowiedzialni za zaopiekowanie się drugim człowiekiem.

 

Kto przygotuje i poprowadzi warsztaty?

 Poradnia Psychologiczna „Daj sobie szansę”

 

Medyk też człowiek! Proponowane tematy warsztatów:

 

  1. Jak motywować pacjenta do zmiany? – 4 godziny
  2. Jak ograniczyć ilość roszczeń wobec placówki medycznej? – 4,5 godziny
  3. Stres i wypalenie zawodowe w zawodach medycznych – jak im zapobiegać i jak sobie radzić lepiej na co dzień? – 8 godzin
  4. Jak przekazywać trudne informacje pacjentowi i jego rodzinie, dbając o dobrostan każdej osoby? – 8 godzin

 

1. Jak motywować pacjenta do zmiany?

Warsztat ma na celu przećwiczenie rozmów motywujących z pacjentami, którzy nie dostrzegają sensu leczenia, podważają jego formę, lub mają kłopot z mobilizacją do codziennych działań sprzyjających zdrowieniu. Ważnym aspektem warsztatu jest próba nazwania bezradności, jaka może towarzyszyć kadrze i personelowi medycznemu w zetknięciu z takimi zachowaniami pacjentów. Program zawiera:

– podstawową wiedzę o wzbudzaniu motywacji do zmiany

– elementy Dialogu Motywującego jako formy prowadzenia rozmów z pacjentem

– omówienie przyczyn potencjalnego oporu przed zmianą

– wskazówki i metody radzenia sobie z własną bezradnością i poczuciem bezsilności w sytuacjach oporu ze strony pacjenta

Czas: 4 h

Cena: 400zł / osoba

Liczba uczestników: min. 10, maks. 16

2. Jak ograniczyć ilość roszczeń sądowych względem personelu medycznego?

Warsztat przeznaczony dla kadry i personelu placówek medycznych, którego celem jest nabycie umiejętności związanych z zapewnieniem poczucia dobrej opieki pacjentom, nawet przy małych zasobach. W trakcie warsztatu zostaną poruszane takie tematy jak:

– przegląd badań naukowych na temat podstaw roszczeń wobec kadry medycznej

– co i jak mogę zrobić, by zapewnić pacjentowi poczucie bycia zaopiekowanym

– jak radzić sobie przy małych zasobach

– podstawy komunikacji z trudnym pacjentem

Czas: 4.5h

Cena: 400zł/ osoba

Liczba uczestników: min. 10, maks. 16

3. Jak ograniczyć stres oraz zapobiegać wypaleniu zawodowemu?

Warsztat przeznaczony dla personelu medycznego, którego celem jest nabycie umiejętności zarządzania stresem przewlekłym oraz radzenia sobie w sytuacjach nagłych. Poruszone zostaną tematy związane z najczęstszymi przyczynami stresu. Zostaną podane wskazówki, jak ograniczać jego wpływ na własne samopoczucie i jakość pracy, przy jednoczesnym dbaniu o potrzeby swoje i pacjenta. W programie:

– czynniki sprzyjające oraz zapobiegające powstawaniu stresu

– jak dbać o swoje potrzeby w zawodzie pomocowym

– techniki relaksacyjne szybkie i o działaniu długofalowym

– work-life balance: czy to możliwe w pracy w zakresie ochrony zdrowia?

Czas: 8h

Cena: 700zł/ osoba

Liczba uczestników: min. 10, maks. 16

4. Jak przekazywać trudne informacje pacjentowi i jego rodzinie, dbając o dobrostan każdej osoby?

Warsztat jest skierowany do wszystkich osób z personelu medycznego, które na co dzień w pracy przekazują także trudne informacje pacjentowi i rodzinie: o śmierci, nieuleczalnej chorobie, bardzo drogim leczeniu czy złych rokowaniach. Spotkanie jest poświęcone zarówno konkretnym technikom asertywnym pomocnym w gabinecie, jak i lepszemu zrozumieniu własnych reakcji. Celem treningu jest nauczenie się prowadzenia trudnych rozmów w sposób bardziej empatyczny, z szacunkiem do emocji i zachowaniem granic obu stron. W programie znajdują się takie tematy jak:

– podstawy komunikacji empatycznej i emocji, jakie mogą wzbudzić trudne wiadomości

– czym jest asertywność i na czym polega stawianie granic?

– techniki asertywne przydatne podczas przekazywania trudnych informacji pacjentowi i rodzinie

– walka z dezinformacją medyczną i szukanie prostszych słów na nazwanie medycznych problemów

Czas: 8h

Cena: 700zł/ osoba

Liczba uczestników: min. 10, maks. 16

 

 Podsumujmy…

  • To nie są wykłady, ale warsztaty – okazja do rzeczywistej nauki, trenowania tego, co i jak mówić, oraz jak sobie radzić z tym, co na co dzień może Cię obciążać psychicznie.
  • Podczas szkoleń damy Ci konkretne narzędzia, które ułatwią motywowanie pacjentów do zmiany.
  • Pokażemy, co robić, byś miał poczucie, że Twoje zaangażowanie ma sens, a Ty sam i Twoje potrzeby są ważne.
  • Każdy warsztat odbywa się w miejscu wskazanym przez placówkę lub za dodatkową opłatą organizujemy lokal.
  • Istnieje możliwość zorganizowania serwisu kawowego i cateringu za dodatkową opłatą, ustalaną indywidualnie.
  • Możemy zmodyfikować wymiar czasowy podany w ofercie (w takich przypadkach rozszerzamy lub skracamy materiał, przy zachowaniu rzetelnej formy pozwalającej na ćwiczenie konkretnych umiejętności).

 

Masz pytania? Chcesz o coś dopytać? Zadzwoń: