Medyk też człowiek – szkolenia psychologiczne dla pracowników służb medycznych
Wybrałeś/wybrałaś jeden z najtrudniejszych możliwych zawodów. Ryzyko wypalenia zawodowego w służbach medycznych to jeden z najwyższych wskaźników w Polsce. Setki decyzji do podjęcia, małe zasoby czasowe i kadrowe, ogromna odpowiedzialność. Chcesz jak najlepiej pomagać pacjentom, z którymi masz kontakt? Pewnie nieraz wiele poświęcasz?
Wkładasz mnóstwo wysiłku w swoją pracę?
Często spotykasz się w zamian z roszczeniami, brakiem wdzięczności czy wręcz oskarżeniami o egoizm?
Bywa tak? I pewnie tego nie lubisz w swojej pracy?
Mamy dla Ciebie rozwiązanie, które nie zabierze dużo czasu. Krótkie formy szkoleniowe, zawierające esencję wiedzy psychologicznej i ćwiczenia praktyczne. To nie są wykłady, ale warsztaty – okazja do rzeczywistej nauki, trenowania tego, co i jak mówić, oraz jak sobie radzić z tym, co na co dzień może Cię obciążać psychicznie.
Przygotowałyśmy dla Ciebie warsztaty, które dadzą konkretne narzędzia, które ułatwią motywowanie pacjentów do zmiany. Damy Ci wskazówki jak przekazywać trudne wiadomości i jak asertywnie radzić sobie z krytyką ze strony pacjentów. Pokażemy, jak sprawić, by przy ograniczonych zasobach byli oni zadowoleni, i przede wszystkim byś miał/a poczucie, że Twoje zaangażowanie ma sens, a Ty sam/a i Twoje potrzeby są ważne. W końcu medyk to też człowiek 🙂
Te warsztaty są dla Ciebie!
Dla lekarek, lekarzy, pielęgniarzy, pielęgniarek, ratowniczek i ratowników medycznych, fizjoterapeutek i fizjoterapeutów, dietetyczek i dietetyków, psychologów i psycholożek, dla kadry zarządzającej placówkami medycznymi i dla osób pracujących w recepcji czy sekretariacie. Dla wszystkich, którzy w swojej pracy są odpowiedzialni za zaopiekowanie się drugim człowiekiem.
Kto przygotuje i poprowadzi warsztaty?
Poradnia Psychologiczna „Daj sobie szansę”
Medyk też człowiek! Proponowane tematy warsztatów:
- Jak motywować pacjenta do zmiany? – 4 godziny
- Jak ograniczyć ilość roszczeń wobec placówki medycznej? – 4,5 godziny
- Stres i wypalenie zawodowe w zawodach medycznych – jak im zapobiegać i jak sobie radzić lepiej na co dzień? – 8 godzin
- Jak przekazywać trudne informacje pacjentowi i jego rodzinie, dbając o dobrostan każdej osoby? – 8 godzin
1. Jak motywować pacjenta do zmiany?
Warsztat ma na celu przećwiczenie rozmów motywujących z pacjentami, którzy nie dostrzegają sensu leczenia, podważają jego formę, lub mają kłopot z mobilizacją do codziennych działań sprzyjających zdrowieniu. Ważnym aspektem warsztatu jest próba nazwania bezradności, jaka może towarzyszyć kadrze i personelowi medycznemu w zetknięciu z takimi zachowaniami pacjentów. Program zawiera:
– podstawową wiedzę o wzbudzaniu motywacji do zmiany
– elementy Dialogu Motywującego jako formy prowadzenia rozmów z pacjentem
– omówienie przyczyn potencjalnego oporu przed zmianą
– wskazówki i metody radzenia sobie z własną bezradnością i poczuciem bezsilności w sytuacjach oporu ze strony pacjenta
Czas: 4 h
Cena: 400zł / osoba
Liczba uczestników: min. 10, maks. 16
2. Jak ograniczyć ilość roszczeń sądowych względem personelu medycznego?
Warsztat przeznaczony dla kadry i personelu placówek medycznych, którego celem jest nabycie umiejętności związanych z zapewnieniem poczucia dobrej opieki pacjentom, nawet przy małych zasobach. W trakcie warsztatu zostaną poruszane takie tematy jak:
– przegląd badań naukowych na temat podstaw roszczeń wobec kadry medycznej
– co i jak mogę zrobić, by zapewnić pacjentowi poczucie bycia zaopiekowanym
– jak radzić sobie przy małych zasobach
– podstawy komunikacji z trudnym pacjentem
Czas: 4.5h
Cena: 400zł/ osoba
Liczba uczestników: min. 10, maks. 16
3. Jak ograniczyć stres oraz zapobiegać wypaleniu zawodowemu?
Warsztat przeznaczony dla personelu medycznego, którego celem jest nabycie umiejętności zarządzania stresem przewlekłym oraz radzenia sobie w sytuacjach nagłych. Poruszone zostaną tematy związane z najczęstszymi przyczynami stresu. Zostaną podane wskazówki, jak ograniczać jego wpływ na własne samopoczucie i jakość pracy, przy jednoczesnym dbaniu o potrzeby swoje i pacjenta. W programie:
– czynniki sprzyjające oraz zapobiegające powstawaniu stresu
– jak dbać o swoje potrzeby w zawodzie pomocowym
– techniki relaksacyjne szybkie i o działaniu długofalowym
– work-life balance: czy to możliwe w pracy w zakresie ochrony zdrowia?
Czas: 8h
Cena: 700zł/ osoba
Liczba uczestników: min. 10, maks. 16
4. Jak przekazywać trudne informacje pacjentowi i jego rodzinie, dbając o dobrostan każdej osoby?
Warsztat jest skierowany do wszystkich osób z personelu medycznego, które na co dzień w pracy przekazują także trudne informacje pacjentowi i rodzinie: o śmierci, nieuleczalnej chorobie, bardzo drogim leczeniu czy złych rokowaniach. Spotkanie jest poświęcone zarówno konkretnym technikom asertywnym pomocnym w gabinecie, jak i lepszemu zrozumieniu własnych reakcji. Celem treningu jest nauczenie się prowadzenia trudnych rozmów w sposób bardziej empatyczny, z szacunkiem do emocji i zachowaniem granic obu stron. W programie znajdują się takie tematy jak:
– podstawy komunikacji empatycznej i emocji, jakie mogą wzbudzić trudne wiadomości
– czym jest asertywność i na czym polega stawianie granic?
– techniki asertywne przydatne podczas przekazywania trudnych informacji pacjentowi i rodzinie
– walka z dezinformacją medyczną i szukanie prostszych słów na nazwanie medycznych problemów
Czas: 8h
Cena: 700zł/ osoba
Liczba uczestników: min. 10, maks. 16
Podsumujmy…
- To nie są wykłady, ale warsztaty – okazja do rzeczywistej nauki, trenowania tego, co i jak mówić, oraz jak sobie radzić z tym, co na co dzień może Cię obciążać psychicznie.
- Podczas szkoleń damy Ci konkretne narzędzia, które ułatwią motywowanie pacjentów do zmiany.
- Pokażemy, co robić, byś miał poczucie, że Twoje zaangażowanie ma sens, a Ty sam i Twoje potrzeby są ważne.
- Każdy warsztat odbywa się w miejscu wskazanym przez placówkę lub za dodatkową opłatą organizujemy lokal.
- Istnieje możliwość zorganizowania serwisu kawowego i cateringu za dodatkową opłatą, ustalaną indywidualnie.
- Możemy zmodyfikować wymiar czasowy podany w ofercie (w takich przypadkach rozszerzamy lub skracamy materiał, przy zachowaniu rzetelnej formy pozwalającej na ćwiczenie konkretnych umiejętności).